Επιστροφή στη θρυλική εποχή της βιντεοκασέτας ΙΙ: «Πάτερ Γκομένιος»

Επιστροφή στη θρυλική εποχή της βιντεοκασέτας ΙΙ: «Πάτερ Γκομένιος»

Θρησκευτική παρωδία αλά ελληνικά

Βλάσφημο χιούμορ και πρόκληση των ηθών από τον Ερρίκο Θαλασσινό, που το σωτήριον έτος 1982 σκηνοθετούσε τον Σωτήρη Μουστάκα στην ανατρεπτική θρησκευτική κωμωδία!

Άλλη μια χρυσή σελίδα στο κεφάλαιο της βιντεοκασέτας γράφτηκε με τα πλέον λαμπερά γράμματα: ο «Παντρεμένος με Πεθερά», επίσης γνωστός και ως «Πάτερ Γκομένιος», δεν άφησε τίποτα ιερό όρθιο ούτε και άγιο που να μη διακωμωδήσει.

Ο Μένιος (Μουστάκας) είναι ένας αθεράπευτος γυναικάς με άπειρες κατακτήσεις στο βιογραφικό του, αν και κάποια στιγμή κάνει το μεγάλο λάθος: αποφασίζει να νοικοκυρευτεί και παντρεύεται τη Σούλα. Παραδόξως βέβαια, αν και οι φίλοι του τον αποκαλούν «Γκομένιο» (για ευνόητους λόγους), εκεί που σήμερα θα τον λέγαμε «πιστόλι», δεν καταφέρνει να κάνει την παρθενοπιπίτσα σύζυγό του γυναίκα, η οποία παραμένει άσπιλη και αμόλυντη ακόμα και μετά τον μήνα του μέλιτος.

pppaterhggkomies1

Και σαν να μην έφτανε η υπαρξιακή απογοήτευση του Μένιου που τραντάζει συθέμελα το αρρενωπό του οικοδόμημα, έχει από πάνω και τις πιέσεις της οχιάς πεθεράς, που θέλει σώνει και καλά εγγονάκι επιτόπου. Όλα αυτά έχουν ως τραγικό αποτέλεσμα να αποσυρθεί από τα εγκόσμια και να βρει παρηγοριά και λύτρωση στο μοναστήρι του θείου του, όπου γίνεται στυλίτης μοναχός. Στυλίτης μοναχός! Εκεί, με τη χάρη του Θεού, βρίσκει και πάλι τη ζωτική του δύναμη, ικανοποιώντας ένα τσούρμο γυναικών στην πορεία, οι οποίες προστρέχουν στη μονή ζητώντας την ευλογία του. Και ο Πάτερ Γκομένιος τους την παρέχει απλόχερα.

pppaterhggkomies2

Το καλτ διαμαντάκι με το βλάσφημο χιούμορ και την ανατρεπτική διάθεση αφηγήθηκε με σθένος τα ήθη της εποχής και τις κοινωνικές πιέσεις: η ανεξήγητη ανικανότητα του Μένιου δεν απορρέει από παθολογικούς παράγοντες, παρά από ψυχολογικής φύσης διαταραχές. Το αγνό επαρχιωτόπουλο παντρεύεται από έρωτα κεραυνοβόλο, έχει ωστόσο τεράστιες δυσκολίες να προσαρμοστεί τόσο στη ζωή στη μεγαλούπολη όσο και τις απαιτήσεις του έγγαμου βίου (βλέπε κακιά πεθερά).

pppaterhggkomies3

Η ηθογραφική κωμωδία άγγιξε από την πρώτη στιγμή την καρδιά του κοινού, αφού τη σεζόν 1982-1983 που προβλήθηκε στις αίθουσες κατάφερε να κόψει 235.240 εισιτήρια και να αναρριχηθεί στην 4η θέση του ελληνικού box office (ανάμεσα σε 48 ταινίες). Ως έξοχη αποτύπωση του νεοελληνικού ονείρου αλλά και καθρέφτης της κοινωνίας των ’80s, ο «Γκομένιος» είχε πολλά να πει και να τα είπε με την ασθματική φωνή της βιντεοκασέτας.

Ένας Σωτήρης Μουστάκας που κεντάει ερμηνευτικά, η απαράμιλλη Κατερίνα Γιουλάκη στον ρόλο της κακιάς πεθεράς και μια σειρά από γνωστοί ηθοποιοί να πλαισιώνουν το καστ: Σωτήρης Τζεβελέκος, Αλίκη Καμινέλη, Θάλεια Παπάζογλου, Σούλη Σαμπάχ και η πανταχού παρούσα Βίνα Ασίκη.

pppaterhggkomies4

Σύνοψη της υπόθεσης:

Ένας γυναικοκατακτητής με το παρατσούκλι «Γκομένιος» παντρεύεται, αλλά επειδή, ακόμα και μετά τον μήνα του μέλιτος, η γυναίκα του παραμένει παρθένα, αρχίζει να αμφιβάλλει για τον εαυτό του. Αποφασίζει να ζητήσει βοήθεια από έναν γιατρό, ο οποίος τον διαβεβαιώνει ότι το πρόβλημά του είναι ψυχολογικής φύσεως. Θα αποσυρθεί σε μια μονή όπου θα ξαναβρεί τον εαυτό του, αγιάζοντας και καθιστώντας γυναίκες έγκυες, για να επιστρέψει τελικά στη δική του.

https://youtu.be/nn0Id3IHoTk

Βρες το πρώτο μέρος του αφιερώματος στην εϊτίλα της βιντεοκασέτας («The Κόπανοι») εδώ

Φου Μαν Ψου

Φου Μαν Ψου

Μην αφήνεις την πραγματικότητα να σου χαλά μια καλή θεωρία